30 Mei 2024, 16:11

Untuk mendapatkan maklumat terkini, ikuti kami melalui Telegram

Langgan Sekarang

Kuala Lumpur – Shopee telah bekerjasama dengan pelbagai perniagaan kecil dan sederhana (PKS) fesyen Muslimah Malaysia untuk mencipta koleksi kapsul yang disesuaikan untuk Jun 2024, dalam usaha untuk menyokong penjual tempatan sambil meningkatkan keyakinan wanita di seluruh negara. Almari Pakaian 6.6 GayaLitLit #ShopeeHaul baharu berusaha untuk menyediakan pelbagai penggayaan serba boleh yang dapat dibeli serendah RM40 di platformnya, terutamanya oleh wanita Malaysia dari semua lapisan masyarakat.

Menurut kajian platform terbaharu pembeli fesyen Muslimah berusia 35 hingga 44 tahun di platform itu, tujuh daripada 10 wanita Muslimah yang berasal dari kawasan luar bandar di seluruh negara lebih mengutamakan keselesaan. Dua pertiga daripada mereka yang ditinjau terdorong untuk mencari pakaian baharu yang sesuai dengan majlis, atau menggantikan pakaian yang sudah usang.

Shopee telah meningkatkan infrastruktur platform dan kualiti perkhidmatan sepanjang tahun 2023, dan hal ini akan memenuhi keperluan utama pembeli fesyen Muslimah yang ingin membeli-belah secara dalam talian dengan mudah. Jaminan Tepat Masa Shopee bermaksud pilihan penghantaran yang lebih pantas dan lebih fleksibel seperti penghantaran pada keesokan harinya, penghantaran segera dan lebih banyak mata pungutan Shopee untuk rakyat Malaysia. Shopee juga telah mengembangkan pulangan percuma Change of Mind, polisi tiada soalan yang diajukan untuk lebih banyak produk dan item, sepanjang tempoh Jaminan Shopee 15 hari.

“Kami memerhatikan evolusi yang sangat dinamik dalam trend Fesyen Muslimah di Shopee Live, iaitu penjual tempatan menyesuaikan diri dengan komuniti tempatan mereka dengan cara yang setempat,” jelas Tan Ming Kit, Ketua Pemasaran dan Penganalisis Perniagaan di Shopee

“Dengan bekerjasama dengan M2Dream, DEEM Store, ZUCCA, Panda Eyes, KM Fashion Center, Stynis Traveller Luggage & Bags Store, Zoe Arissa, Tudung Exclusive dan ZEKE Store, kami telah mencipta koleksi, iaitu wanita boleh mencipta semula pelbagai rupa, iaitu dicampuradukkan dengan beberapa kepingan berharga yang mudah,” komen Tan Ming Kit.

Saluran ShopeeMamak rasmi Shopee menyediakan nasihat penggayaan setiap hari di Shopee Live dari 31 Mei hingga 6 Jun 2024, untuk memberikan nasihat penggayaan kepada wanita Muslimah di seluruh negara secara percuma. Selain belajar daripada pengaruh selebriti Shopee yang dipercayai seperti Sasha Abdul Aziz, Sherry Alhadad dan Bella Astillah, penonton juga dapat menyertai permainan penggayaan dan memenangi wang tunai sehingga RM3,000.00.

Koleksi #ShopeeHaul kini boleh didapati di shopee.com.my, dengan harga antara RM1 hingga RM40. Koleksi #ShopeeHaul yang pertama seumpamanya untuk fesyen Muslimah di Malaysia, mencerminkan komitmen Shopee untuk membantu memacu kemasukan pasaran untuk PKS dan menambah baik pilihan yang tersedia untuk pembeli yang kurang mendapat perkhidmatan menggunakan teknologi.

Artikel ini ialah © Hakcipta Terpelihara JendelaDBP. Sebarang salinan tanpa kebenaran akan dikenakan tindakan undang-undang.
Buletin JendelaDBP
Inginkan berita dan artikel utama setiap hari terus ke e-mel anda?

Kongsi

error: Artikel ini ialah Hakcipta Terpelihara JendelaDBP.